28. 12. 2011

Sarah Beth Durst - Drink, Slay, Love



Kniha vyšla v originále 13. 9. 2011
Počet stran: 385
Štítky: vampires, unicorns, humor

Oficiální stránky autorky

Moje hodnocení 4/5









Unicorns are sexy
Jelikož jsem si slíbila, že o Vánocích si oddechnu od všech a všeho, sáhla jsem po téhle vtipné a usměvavé knize. A povím vám jedno. Jednorožci jsou sexy . Kdyby mi někdo před tím než jsem tuhle knihu otevřela, řekl, že se naprosto zamiluju do příběhu, ve kterém figurují tihle bájní tvorové vysmála bych se mu. Jenže po pár stránkách Drink, Slay, Love bych si nejradší nějakého toho poníka s rohem klidně na zeď vymalovala. Sarah Durst si mě svým suchým místy až černým humorem naprosto získala. Konec je hrdinkám, které mají  nízké sebevědomí, neustále vedou vnitřní monology a myslí si, že ten super krásný kluk o ně nikdy nemůže zavadit ani pohledem. Ne, Durst stvořila hrdinku, která o sobě ví, že je krásná a nebojí se to říci světu. Pearl si prostě musíte oblíbit. Prokopne dveře u auta školní mrše, omlátí hlavu o zeď holce, která flirtovala s jejím klukem a dovoluje si na učitele. I s jménem  Pearl Rose Sange tak dokáže ovládnout celou školu - a to ne ani za týden.


Fangs, fangs
Kniha je napsána čtivým a nevnucujícím se stylem. Originální, zábavné a romantické - Drink, Slay, Love je prostě naprosto úžasná kniha. Je mi jasné, že spousty z vás odhalí hned od začátku, jak se příběh bude dále odvíjet, ale komu by to vadilo, když to je tak šíleně dobré A to upíří příběhy zrovna moc nemusím. Nějak tu krev nemůžu vystát. Tady nemáte pocit, že vám hlavní hrdinka drásá nervy a ničí manikúru. Durst se navíc rozhodla pro vyprávění ve třetí osobě, což já osobně mám velmi ráda. Přijde mi, že tak autorka dostává větší možnost pro detaily a popisy. Příběh se soustředí na to jak se zlé a kruté Pearl pomalu stává upírka, která najednou ráda tráví čas s hyperaktivní Bethany, povídá si na střeše s Evanem - klukem, který má trochu hrdinský komplex a pár tajemství k tomu nebo nakupování šatů na maturitní večírek. Jenže její rodina s jejími novými zálibami zrovna dvakrát spokojená není a na Pearl vyvýjejí velký tlak kvůli blížící se návštěvě upířího krále. Navíc její přítel Jadrien (nevím, kde autorka na to jméno přišla) začíná dělat pěkné dusno a pochybovat o její krvelačnosti.  Pearl má toho na talíři velké sousto.


Between the lines
Kromě přeměny Pearl v trochu méně krvelačnou bytost a jejího začínajícího se románku se Evanem se kniha soustředí také na problémy, které útok jednorožce způsobil mezi Pearl a její rodinou. Je to těžké, když v rodině zabijáků najednou dostanete svědomí a uvědomíte si, že takhle už dál žít nechcete. Jenže Pearl nikoho jiného nemá a nechce být na světě sama. Sarah Durst velmi věrohodně vylíčíla tu vnitřní bitvu, kterou Pearl podstupovala. Nechtěla, aby kvůli ní zemřeli nevinní lidé mezi nimi její přátelé jenže ani netoužila způsobit smrt své rodiny - která byla chladná jako vody v Antarktidě. Naštěstí na to nebyla sama, Evan ji byl velkou oporou. Také si oprášíte znalosti z historie jednorožců, která až na první pohled mohla vyznít směšně byla velmi pěkně napsaná. Sarah Dust zkombinovala humornou literaturu s novým pojetím upírů.

Prostě čtěte, čtěte. Drink, Slay, Love vás vcucne a nepustí.

Recenze je zařazená do Xmas Reading Challenge, kterou pořádá Syki.


obrázky: We Heart It
anotace: můj volný překlad z Goodreads

2 komentáře:

  1. Nejvíc mě na tom všem zaujala asi obálka, ta se mi moc líbí a je velmi povedená :D a anotaci jsem četla již dříve a taky se mi to líbilo. Tvoje recenze je skvělá a doufám, že jednou bude u nás překlad téhle knihy, abych si jí mohla také přečíst, protože jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Propíchnutá jednorožcem:D
    Přidávám do TBR listu; jestli je kniha aspoň z poloviny tak dobrá, jako to vyznívá z recenze, mám se na co těšit.

    OdpovědětVymazat